גידול גור VS כלב בוגר

כלב

תוספת של כלב הביתה, הן אם מדובר בגור והן אם מדובר בכלב בוגר היא אחריות משמעותית ובני הבית נדרשים לבצע כמה פעולות כדי שהוא יגדל ויתפתח כראוי. השלב הראשון הוא הגעה לקליניקה של ווטרינר כדי שכל כלב יקבל את החיסונים הנדרשים וכך הוא יהיה מוגן בריאותית. מעבר לכך הווטרינר יעניק הדרכה בנושאים שונים הקשורים לאורח החיים של הכלב, אילוף שלו שנושא עשיית הצרכים, פעילות גופנית אתו והכוונה לגבי המזון הנכון ביותר עבורו.

כשמדובר בגורים נושא המזון הוא אקוטי כיוון שהקיבה, השיניים והפה שלהם הם קטנים וחילוף החומרים שלהם הוא מהיר. לאור זאת כאשר בוחרים אוכל לכלבים קטנים יש לוודא שהוא מותאם להם במאה אחוז יבש או רטוב. עד גיל 3 חודשים, הם צורכים בין 4-3 ארוחות בכל יום וכאשר הם גדולים יותר הם עוברים לאכול בתכיפות של 3-2 פעמים ביום ובין לבין הרבה מים. לאור בעיות המפרקים של גורים קטנים המגמה היא להעניק להם את האוכל הייעודי שהוא הנכון ביותר עבורם. בדרך זו הם יאכלו תזונה מאוזנת של מזון המיוצר מהמרכיבים הנכונים ביותר עבורם שיובילו לשמירה על פרווה בריאה וגם על צמיחת העור. יהיו במזון זה חלבונים, שומנים, פחמימות, מינרלים, וויטמינים וגם חומצות שומן חיוניות כמו אומגה 3 ואומגה 6.

התנהלות עם כלב בוגר

לעומת זאת כאשר מדובר בכלב בוגר, הוא צורך סוגים אחרים של מזון וגם כמויות גדולות יותר. לכן רוכשים עבורו מזון יבש או רטוב אשר מכיל את כל אבות המזון על פי ההמלצה של הווטרינר, בשר, עוף, גבש, דגים, חיטה, תירס ועוד. קיימת חשיבות להקפיד על הפרדת מזונות שעשויים לגרום לו לאלרגיה וצריכה של מוצרים באחוזי שומן נורמטיביים ולא גבוהים כדי לא ליצור אצלו השמנת יתר. בכל מה שקשור למזון של כלבים כדאי לוודא שסוג המזון לכלבים אושר לשימוש על ידי האיגוד האמריקאי לבקרת תזונה – AAFCO .

אילוף של כלבים

הן גורים קטנים והן כלבים בוגרים זקוקים לאילוף. אצל הגורים הקטנים מתמקדים בעיקר בחינוך לעשיית צרכים ובהתנהגות ביתית. לעיתים מבצעים את האילוף בבית או לחלופין בפנסיון ייעודי לכך. כשמדובר בכלבים בוגרים האילוף מתמקד בהתנהגות שלהם עם כלבים אחרים ועם בני אדם. זאת כדי שיסתגלו לאורח החיים הביתי מצד אחד ולא יבצעו פעולות מסוכנות כמו נשיכה או תקיפה של אנשים אחרים, ילדים או כלבים.

גידול כלבים בבית

כלבים קטנטנים זקוקים להמון תשומת לב ופינוק ולכן בני הבית מקדישים להם זמן רב. לעומת זאת כלב בוגר כבר מכיר את אורח החיים שלו, הוא נהנה מזמן מנוחה בפינה שלו, מאושר לצאת לטיול מחוץ לבית ולהשתולל עם בני המשפחה וכלבים נוספים. לעומת זאת גורים נמצאים בעיקר בבית ויוצאים לטיולים קצרים מעת לעת.

שתפו בקליק
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on print