רועה גרמני – כלב הזאב הפופולרי

בכתבה הבאה אנחנו נעסוק באחד מגזעי הכלבים הפופולריים ביותר – הרועה הגרמני, שידוע גם בכינוי "כלב זאב".

מוצא

כמו ששמו מלמד, הרועה הגרמני מגיע במקור מגרמניה, ותפקידו העיקרי היא ברעיית צאן. הרועה הגרמני המודרני הוא תוצאה של הרבעה של מספר גזעים שונים בגרמניה של המאה ה19, ובהמשך הוא נפוץ בשאר העולם. כיום מדובר על אחד מגזע הכלבים הנפוצים והפופולריים ביותר, גם בתור חיית מחמד, וגם בשפע של שימושים אחרים, אבל על כך בהמשך.

אופי

רועים גרמנים הם כלבים נוחים יחסית, אמנם במקור הם כלבי שמירה ורעייה ולכן הם חשדניים כלפי זרים מטבעם (ולכם גם יכול לנבוח לא מעט), אבל הם נאמנים ביותר, ולא אגרסיביים במיוחד. הם קלים למדי לאילוף, והם מעוניינים מאוד באילוף ולימוד וביצוע משימות. הם כלבים אנרגטיים שזקוקים לגירוי ולפעילות פיזית, ואם לא יקבלו אותם, הם עלולים להוציא את האנרגיות שלהם על רהיטים בבית, ראו הוזהרתם!

רועה גרמני - אוהב להתפנק!
רועה גרמני – אוהב להתפנק!

מבנה גוף

כלב רועה גרמני נחשב לכלב גדול ושרירי, והוא מגיע במגוון צבעים. יש לו פרווה כפולה שטוחה וקצרה יחסית – חיצונית ופנימית, והוא משיר את הפרווה החיצונית לא מעט וכדאי להבריש אותה.

תעסוקה מבצעית

בגלל האופי הממושמע והאנרגטי, הצייתנות והפיזיות של הגזע, רועים גרמניים הם פופולריים במיוחד בשלל שימושיים. הם פופלרים מואד בקרב גופים מבצעיים (כולל יחידת עוקץ המפורסמת של צה"ל), הם משמשים לכלבי גישוש וריחרוח אחר חומרים מסוכנים, משמים כלבי חילוץ והצלה, וכמובן שמירה ורעית צאן. הם נחשבים לכלבים נאמנים מאוד, אמיצים מאוד, ואנרגטיים מאוד ולכן הם אידיאלים לתפקיד.

בסביבת ילדים

מרבית הרועים הגרמניים מסתדרים יפה מאוד עם ילדים. אמנם הם חשדניים לרוב בהתחלה אבל ניתן לרכוש את אמונם בקלות, והם יכולים להפוך לבני לוויה של ילדכם במהירות. אך חשוב לדעת שבמקרה של הרועה הגרמני הוא אינו ידידותי בתור ברירת מחדל, יש לכבד אותו ולהתנהג אליו בהתאם, ואז ניתן ליצור איתו מערכת יחסים נפלאה. למרבה הצער ילדים אינם תמיד מסוגלים להבין את זה, ורועה גרמני שיסבול מיחס לא מוצלח עלול להגיב בהתאם. לכן יש להשגיח ולוודא שנוצר קשר חיובי בין הילד לכלב, ואם כן, כל הצדדים ייהנו מכך.

תזונה

הרועה הגרמני הוא כלב גדול ואנרגטי ודורש מזון בכמות גדולה יחסית.  מומלץ לדאוג לו לתזונה עשירה שתעניק לו את מלוא החומרים שהוא זקוק להם, במיוחד לאור העובדה שהם נוטים לסבול מבעיות באגן ודורשים תזנה מתאימה. כדאי לוודא שהם צורכים את סוג המזון הנכון ורצוי להשתמש במותגים מותגים ואיכותיים,  תוכלו למצוא מותגים כאלה כדוגמת בריט באנימל שופ.

שתפו בקליק
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on print